דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית- לאזן בין החולה למטפלו 

מאת    [ 19/10/2010 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2077 פעמים ]

כולנו הזדעזנו מהמקרה בו הורשעה הרופאה המרדימה ד"ר סווטלנה רוסו-לופו בהריגתה של הילדה נטע-לי בורבסקי. נטע-לי בסך הכל נכנסה לניתוח עיניים פשוט לתיקון פזילה ועקב החדרה של רמה גבוהה מידי של חומר הרדמה מסוג אלוטן לגופה היא קיפחה את חייה.

עד למקרה זה, רק פעם אחת בתולדות המדינה הורשע רופא בעבירה החמורה של הריגה, זאת מכיוון שבתי המשפט נוטים להאמין שרופאים לא הורגים את מטופליהם אלא מטרתם לטפל בהם וזו הסיבה שבדרך-כלל יסתפק בית-המשפט בעבירה של גרימת מוות ברשלנות. אין להקל ראש ברופא אשר מתוך רשלנות רפואית גורם למותו של מטופל או להחמרה אחרת במצבו הרפואי. הרשלנות הרפואית היא מכה איומה אשר נוטעת חשש בליבם של הזקוקים לטיפול רפואי.

למידע מקצועי מקוון פורום רשלנות רפואית >>

רשלנות רפואית היא סטייה של רופא מן הסטנדרט של הרופא הסביר והבעייתיות פה היא בעצם ההגדרה של מיהו הרופא הסביר? האם מתמחה בשנתו הראשונה או שמא רופא בעל וותק מקצועי של עשרות שנים? הנטייה היא להשוות מתמחה למתמחה הסביר ורופא ותיק להשוות למישהו בעל רמה מקצועית דומה. עם זאת, במקרים של רשלנות רפואית קשה להגדיר כלל-אצבע אחיד ובית המשפט מכניס את שיקוליו הוא לתוך ההכרעות. קיימת מחלוקת האם להחמיר עם הרופאים על-מנת שיזהרו יותר וכך תימנע הרשלנות הרפואית או להקל עמם על-מנת למנוע מצב של רפואה מתגוננת.

רשלנות רפואית היא נושא סבוך ומורכב אך בכל פעם מזעזע מחדש לחשוב על אדם שנכנס לבצע טיפול, בדיקה או ניתוח ויוצא ניזוק. כשמדובר בניתוח שיניים או ניתוח פלסטי או בכל פרוצדורה פשוטה אחרת זה צורם עוד יותר כי לא מדובר בחולה סופני או בתאונה קשה אלא בסך הכול באדם שרצה לתקן אף, שיניים או לשאוב שומן ופתאום מצא את עצמו ניזוק. יש מקרים שחייו משתנים מן הקצה אל הקצה והוא הופך למשותק או לחולה למרות שקודם לכן היה בריא לחלוטין.

כמקובל במשפט, גם ברשלנות רפואית אני דוגלת בשיטה של "איזונים", יש למצוא את דרך המלך בין זכויותיו של החולה לבין כבודו המקצועי של הרופא, בין הזכות לחיים לזכות להתפרנס בכבוד, בין שיקול-דעת מקצועי לקלות דעת בלתי-נסבלת של רופא. חוק זכויות החולה ניסה לעשות איזון שכזה ולתת מענה לחולים אשר מצבם לעיתים בכי תוך סייגים אשר משאירים מרחב פעולה לרופאים במקרים מסוימים.

כולי תקווה שאנשים אשר מגישים תביעות רפואיות לא עושים זאת על-מנת להעשיר את כיסם באמצעות תביעות סרק, או תביעות קנטרניות למיניהן, שמדובר באנשים שבאמת ובתמים נפגעו, אך תהיה זו תמימות מצידי לחשוב כך, תמיד יהיו האנשים שיחפשו לעשות את הקופה על חשבון גבו של רופא שמילא את תפקידו נאמנה, וחבל כי בסך הכול הרופאים, לפחות בתחילת דרכם, עובדים שעות מאומצות בשכר שאינו פרופורציונלי לא להשקעתם ולא להשכלתם. אז חברה', אם מגיע לכם  והרופא התרשל תתבעו אבל אל תחפשו להתעשר על חשבונו של רופא שמילא את תפקידו נאמנה ולטעון לרשלנות רפואית, כולנו נפגע מכך.

לקריאה נוספת: רשלנות רפואית בלידה >>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב